None - Community
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]

2 participan?i

In jos

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX] Empty Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]

Mesaj  DarKy. Dum Mar 23, 2008 10:35 am

Inceputul de baza in crearea unui Plugin

Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum Smile .

Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .

Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :

CODE
#include


Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

CODE :
[b]public plugin_init()

{

}


Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :

CODE
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

}


Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :

CODE
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")


La "accesul de admin" , putem pune :

CODE:
ADMIN_RESERVATION

ADMIN_IMMUNITY

ADMIN_KICK

ADMIN_BAN

ADMIN_SLAY

ADMIN_MAP

ADMIN_CVAR

ADMIN_CFG

ADMIN_CHAT

ADMIN_VOTE

ADMIN_PASSWORD

ADMIN_RCON

ADMIN_LEVEL_A

ADMIN_LEVEL_B

ADMIN_LEVEL_C

ADMIN_LEVEL_D

ADMIN_LEVEL_E

ADMIN_LEVEL_F

ADMIN_LEVEL_G

ADMIN_LEVEL_H


Deci , adaugam in .sma :

CODE
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")

La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :

CODE
public admin_ss(id)

{

}


Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :

CODE
client_cmd(id, "snapshot")


Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :

CODE
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")

}



public admin_ss(id)

{

client_cmd(id, "snapshot")

}


Salvam fisierul , apoi il compilam Aici , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin Smile . La mai multe Smile
DarKy.
DarKy.
Ajutor
Ajutor

Numarul mesajelor : 129
Varsta : 33
Localizare : Ploiesti
Data de inscriere : 14/03/2008

http://Sm-CommuniTy.Ace.ST

Sus In jos

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX] Empty Re: Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]

Mesaj  Vizitato Vin Mai 09, 2008 8:57 pm

foarte interesant gj

Vizitato
Vizitator


Sus In jos

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX] Empty Re: Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]

Mesaj  knoxville Lun Iun 09, 2008 7:46 pm

Super bun tutorial-ul, good job Smile
knoxville
knoxville
Ajutor Minim
Ajutor Minim

Numarul mesajelor : 71
Varsta : 29
Localizare : Printre pinguini
Data de inscriere : 09/05/2008

https://none.ace.st

Sus In jos

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX] Empty Re: Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum