[PREZENTARE]DotA
Pagina 1 din 1
[PREZENTARE]DotA
Un joc care este foarte apreciat playerilor de performanta fiind un joc antrenant pentru mine si un scop de a obtine "respect" , faima si bani uneori
Multe competitii din afara au inclus DotA in programul lor de jocuri si chiar s-au pus in jok premii foarte mari constand in sume de bani si componente IT
Prima competitie oficiala care a introdus DotA in programul lor este ACL...speram ca si altele sa ia aceasta decizie
Aici gasiti o introducere in jok ->
Ai fost vreodata calificat ca și newbie,newb,n00b,nublet,nubcake,froob sau /\/00|3 ? Asta s-a intamplat cel mai probabil pentru că tu nu întelegi mecanismul jocului.Acest ghid va arăta o scurtă și cuprinzătoare expunere a celor mai evidente mecanisme prezente în DotA. Acesta nu este un ghid cu informatii specifice pentru eroi, este un ghid general.
Nu pot spune că dacă veți citi acest ghid veți fi profesioniști dar cu siguranța va
fi mult mai ușor decît să invatati toate lucrurile de unii singuri. Acum fără adăugiri suplimentare,vă prezint DotA pentru Necunoscători,un ghid de tichondrius.
Cuprins:
Ce este DotA ?
De unde pot să-mi iau DotA ?
Unde pot juca DotA?
De cati jucători este nevoie pentru un meci de DotA?
Cum se joacă DotA?
Ce este DotA ?
"Defense of the Ancients"(Apararea Stramosilor) pe scurt DotA, este o harta de Warcraft 3 care s-a dezvoltat dealungul timpului. Conceptul initial provine de la o harta mai veche cunoscuta sub numele de "Aeon of Strife".De-alungul timpului a fost dezvoltata și multe variante au aparut în urma ei.
Cea mai populara varianta de DotA astazi este cunoscuta sub numele de DotA Allstars.
Obiectivul principal în DotA Allstars este să distrugi stramosul ancient-ul.
La inceputul jocului, echipa în care joci decide cui se va supune, ori Santinelei[Sentinel], ori Osinditorului [Scourge].
In DotA există 3 culoare, pentru a-ți atinge obiectivul de a distruge stramosul[ancient] inamicului există creeps care sunt puși la dispozitie în mod constant.
Creeps se constituie dintr-o mică echipă de treants(Sentinel) sau ghouls(Scourge) și un vrajitor[necromancer](Scourge) sau druid(Sentinel).
Pe partea defensiva există 3 linii de turnuri care protejeaza baza principala ( indicate de către Ancient Protector și icoanele Ziggurat) și de încă două imprejurul Ancient-ului.
La inceputul jocului ai oportunitatea de a alege intre a alege un erou sau să fie automat selectat unul pentru tine.
Obiectivul tău este să foloseste acest erou pentru a ajuta creep-ul care genereaza alti creeps pentru a penetra defensiva inamica și pentru a ii distruge ancient-ul. Dealungul timpului eroul tău va avansa în nivel și va capata abilitati pe care le vei putea utiliza defensiv, ofensiv sau pasiv.
De unde pot să iau DotA ?
DotA Allstars este disponibil pentru a fi descarcat de la adresa www.dota-allstars.com și www.dota-portal.com
La adresele de mai sus pun la dispozitie jocuri doar cu posibilitatea de descărcare pe battle.net pentru că la lansare de obiecei site-ul are un numar foarte mare de vizitatori. Alte variante ale DotA sunt găzduite pe serverele respective.
Unde joc DotA ?
DotA nu este creat pentru a fi jucat în mod single-player. Poți alege unde doresti să joci DotA.
Cei mai multi joacă pe battle.net sau pe servere private de tip PVPGN. Altii aleg să joace în Internet Cafe-uri sau în retele locale pentru că acest lucru elimina intarzierile produse de pierderile de retea (sau scriu pur și simplu lag ).
Cati jucători sunt necesari pentru un joc de DotA ?
De obicei jucătorii nu joacă unu-la-unu DotA pentru că ar fi extrem de limitat.
Deseori majoritatea jucătorilor joacă în servere de cate 5 jucători în fiecare echipa,4 contra 4 ,3 contra 3 e deasemeni o combinație des intalnita, și meciuri 2 contra 2 se organizeaza insa rar.
Cum joc DotA ?
Acum ajungem la cea mai mare sectiune a ghidului care se referă la jocul propriu-zis. Această parte a ghidului va fi impartita în patru parti care sunt și ele impartite în subsectiuni.
Introducere rapidă în jocul DotA
In jocul DotA există o mare varietate de opțiuni care pot fi selectate de către persoana care gazduieste(sa scriu serverul jocului?) jocul.
Aceste opțiuni sunt:
ap = (Cu totii aleg) jucătorii pot alege eroi din rasele Sentinel și Scourge.
ar = (Totul e aleatorii) jucătorilor le sunt alesi eroi în mod aleatoriu din rasa Sentinel sau Scourge.
tr = (Echipa aleatoriu) Fiecarui jucător ii ieste automat ales un erou în mod aleatoriu din rasa respectiva.
Modalitati specifice de orientare
ai = (Orientare către Inteligenta) Doar eroi cu Inteligenta ridicata sunt selectabili(foarte amuzant)
aa = (Orientare către aglitate) Doar eroi cu Agilitate ridicata sunt selectabili
as =(Orientare către fota) Doar eroi cu forta mare sunt selectabili ( la Late game owner arena).
Alte opțiuni
em = (Mod ușor) jucătorilor le este dat mai mult aur și experienta, rezistența și forta tunurilor este minima.Acest mod este deseori combinat cu ap și este cea mai comuna combinație de pe battle.net
lm = (Modul Liga) jucătorilor le este data posibilitatea de a alege cate un erou pentru a face inutile cele mai ne-echilibrate echipe
Id = (Modul Item drop(scapa obiecte) ) în cazul mortii unui erou,acesta scapa un obiect din inventarul sau.
np = (Fara puteri suplimentare) Nu permite puteri suplimentare cum e Runc vezi mai jos
dm = (Meci pînă la moarte) jucătorilor le este data posibilitatea de a alege un nou erou în cazul mortii celui curent.In combinație cu ar jucătorilor le este dat un erou ales aleatoriu dupa moartea celui curent.
sc = (Super creeps) Dupa 10 atacuri,in mod aleatoriu super creeps vor aparea și vor schimba ritmul de atac.Vor putea să apara în orice culoar și în orice baza complet aleatoriu.
De curand(versiunea 6.34 cred) modurile pot fi introduse în mod text.Astfel am grupat modurile în categorii.Cand introduci un mod poți folosi modul orientat pe selectie în combinație cu un mod specific de orientare prin selectie și orice alte moduri.
Există deasemeni multe comenzi de joc despre care o să scriu catev informatii:
ma = (similaritate) această comanda arăta ce erou are echipă inamica,cateodata dacă inamicul isi alege repede eroii poți folosi această comanda că să stii ce erou să folosesti pentru a-l contra-ataca mai bine.
ms = (viteza de miscare) această comanda permite vizualizarea vitezei de miscare a eroului tau, viteza de miscare initiala variaza dar în medie este aproximativ 300. Viteza de miscare este influentata de multe obiecte în termeni de bonus de miscare (Boots of Travel/Speed, Power Treads) sau prin adaugarea unui procent din viteza curenta (Yasha/Sange și Yasha). Cea mai mare viteza posibila în DotA Allstars este 522. Printre altii , eroii care ajung repede la această viteza sunt Banehollow the Lycanthrope în forma Lycanthropy și Bone Clinkz the Bone Fletcher în Wind Walk.
cs = (informatii despre creeps) această comanda permite vizualizarea numarului de creeps pe care i-ai omorat și numarul de creeps al aliatilor pe care i-ai omorat pentru a-l priva pe inamic de expreinta.
cson = (informatii despre creeps pe bord) Activeaza un mic bord sub informatiile despre morti care iți permite să stii informatiile despre creeps fără să rulezi în continuu comanda cs
unstuck = cîteodată anumite magii pot să conduca către imobilizarea eroului.această comanda iți va teleporta inapoi la baza eroul în 60 de secunde
gameinfo – arăta informatii despre job (cum ar fi,modurile selectate).
Mecanisme de baza
Experiență – Dealungul jocului eroii tai vor castiga exprienta prin lupta.Prin pozitionarea eroului în apropierea unitatilor inamice care mor eroul tău va castiga experiență și atunci cînd va avea suficienta experiență eroul va trece la urmatorul nivel de experienta.
Nivele – Nivelele sunt etape prin care eroul tău trece pe masura ce castiga exprienta. Fiecare nivel iți va oferi bonusuri pentru atribute și posibilitatea de a alege o abilitate noua. Nivelul de inceput este 1 și nivelul maxim este 25. Avansarea la urmatorul nivel e din ce în ce mai grea.
Informatii – Fiecare erou va incepe cu anumite valori pentru fiecare din cele trei atribute alea sale.
Cele trei atribute sunt:
1)Forta – Influenteaza castigarea de puncte de viata și regenerarea punctelor de viata
2)Agilitate - Influenteaza castigarea de puncte de armura și viteza de atac
3)Inteligenta – Influenteaza castigarea de energie pentru magii și regenerarea energiei pentru magii.
Fiecare erou are un atribut primar, în functie de atributul lui primar el va primi puncte de atac și alte bonusuri în functie de cresterea acestuia.
Abilitati – Fiecare jucător are propriul sau set de patru abilitati. Trei din aceste abilitati sunt clasate că abilitati normale. Aceste abilitati normale au trei niveluri care influenteaza punctele de atac sau masura în care sunt utile,nivelele accesibile sunt 1,3,5, și 7 ,cu exceptia lui “Nevermore the Shadow Fiend”. Pe langa aceste abilitati normale, eroii au deasemeni și o abilitate speciala(numita des și 'ulti'). Abilitatile speciale sunt accesibile la nivelele 6,11 și 16.Eroilor le este oferita și posibilitatea de a-si mari punctajele atributelor prin alegerea bonusurilor pentru atributele respective ceea ce le mareste cu 2 puncte fiecare atribut.
Aur – La omorarea unui creep sau a eroilor inamici eroul tău va primi aur. Eroii care au o cantitate mai mare de aur vor fi mai greu de ucis.
Mecanisme avansate
Omorarea eroilor – Pentru a ajunge să omori ancient-ul inamicului eliminarea eroilor sai este recomandabila. Totusi, pentru a face acest lucru trebuie creat cu grija un plan și trebuie să profiti de circumstantele curente. De obicei folosirea abilitatilor unui erou spre avantajul tău va ajuta în eliminarea eroilor.Anumite abilitati au anumite efecte asupra inamicului,acestea sunt descrise mai jos:
Efecte ale abilitatilor – Multe abilitati, fie active fie pasive pot adauga efecte care pot fie să ajute în eliminare sau hărțuirea eroilor inamici. Cea mai mare parte din ele sunt descrise mai jos:
Stuns – Dezorientarea inamicului este cea mai buna forma de eliminare a inamicului în DotA. Un jucător dezorientat nu poate să foloseasca magii sau să se miste,e complete paralizat.
Slows – Incetinirea unui jucător va avea eficacitate redusa.această poate fi și în sensul vitezei de atac și în sensul vitezei de miscare.
Maim – Un jucător mutilat va fi mult mai incet în miscari, acest lucru va fi semnalat de sangele care va picura din el.
Singurul mod în care puteti lua Maim este prin obiecte care au în nume “Sange” sau “Yasha”.
Freeze – Asemanator cu stun dar utilizat numai de către Rylai the Crystal Maiden. Unitatile inghetate nu se pot misca sau ataca și nici nu pot folosi magii.
Cooldown – Pentru a preveni folosirea unei singure magii, cea mai mare parte a magiilor sunt prevazute cu un timp de reincarcare. Cooldown poate fi eliminat numai de anumite abilitati (Rearm, folosit de Boush the Goblin Tinker și de către Recipe Item,Refresher Orb).
Farming – Farming este activitatea de a omorî creeps pe perioade lungi de timp. Unii eroi sunt mai buni decît altii în ceea ce priveste farming-ul , unii dintre ei deabia sunt capabili să o faca.
Multe competitii din afara au inclus DotA in programul lor de jocuri si chiar s-au pus in jok premii foarte mari constand in sume de bani si componente IT
Prima competitie oficiala care a introdus DotA in programul lor este ACL...speram ca si altele sa ia aceasta decizie
Aici gasiti o introducere in jok ->
Ai fost vreodata calificat ca și newbie,newb,n00b,nublet,nubcake,froob sau /\/00|3 ? Asta s-a intamplat cel mai probabil pentru că tu nu întelegi mecanismul jocului.Acest ghid va arăta o scurtă și cuprinzătoare expunere a celor mai evidente mecanisme prezente în DotA. Acesta nu este un ghid cu informatii specifice pentru eroi, este un ghid general.
Nu pot spune că dacă veți citi acest ghid veți fi profesioniști dar cu siguranța va
fi mult mai ușor decît să invatati toate lucrurile de unii singuri. Acum fără adăugiri suplimentare,vă prezint DotA pentru Necunoscători,un ghid de tichondrius.
Cuprins:
Ce este DotA ?
De unde pot să-mi iau DotA ?
Unde pot juca DotA?
De cati jucători este nevoie pentru un meci de DotA?
Cum se joacă DotA?
Ce este DotA ?
"Defense of the Ancients"(Apararea Stramosilor) pe scurt DotA, este o harta de Warcraft 3 care s-a dezvoltat dealungul timpului. Conceptul initial provine de la o harta mai veche cunoscuta sub numele de "Aeon of Strife".De-alungul timpului a fost dezvoltata și multe variante au aparut în urma ei.
Cea mai populara varianta de DotA astazi este cunoscuta sub numele de DotA Allstars.
Obiectivul principal în DotA Allstars este să distrugi stramosul ancient-ul.
La inceputul jocului, echipa în care joci decide cui se va supune, ori Santinelei[Sentinel], ori Osinditorului [Scourge].
In DotA există 3 culoare, pentru a-ți atinge obiectivul de a distruge stramosul[ancient] inamicului există creeps care sunt puși la dispozitie în mod constant.
Creeps se constituie dintr-o mică echipă de treants(Sentinel) sau ghouls(Scourge) și un vrajitor[necromancer](Scourge) sau druid(Sentinel).
Pe partea defensiva există 3 linii de turnuri care protejeaza baza principala ( indicate de către Ancient Protector și icoanele Ziggurat) și de încă două imprejurul Ancient-ului.
La inceputul jocului ai oportunitatea de a alege intre a alege un erou sau să fie automat selectat unul pentru tine.
Obiectivul tău este să foloseste acest erou pentru a ajuta creep-ul care genereaza alti creeps pentru a penetra defensiva inamica și pentru a ii distruge ancient-ul. Dealungul timpului eroul tău va avansa în nivel și va capata abilitati pe care le vei putea utiliza defensiv, ofensiv sau pasiv.
De unde pot să iau DotA ?
DotA Allstars este disponibil pentru a fi descarcat de la adresa www.dota-allstars.com și www.dota-portal.com
La adresele de mai sus pun la dispozitie jocuri doar cu posibilitatea de descărcare pe battle.net pentru că la lansare de obiecei site-ul are un numar foarte mare de vizitatori. Alte variante ale DotA sunt găzduite pe serverele respective.
Unde joc DotA ?
DotA nu este creat pentru a fi jucat în mod single-player. Poți alege unde doresti să joci DotA.
Cei mai multi joacă pe battle.net sau pe servere private de tip PVPGN. Altii aleg să joace în Internet Cafe-uri sau în retele locale pentru că acest lucru elimina intarzierile produse de pierderile de retea (sau scriu pur și simplu lag ).
Cati jucători sunt necesari pentru un joc de DotA ?
De obicei jucătorii nu joacă unu-la-unu DotA pentru că ar fi extrem de limitat.
Deseori majoritatea jucătorilor joacă în servere de cate 5 jucători în fiecare echipa,4 contra 4 ,3 contra 3 e deasemeni o combinație des intalnita, și meciuri 2 contra 2 se organizeaza insa rar.
Cum joc DotA ?
Acum ajungem la cea mai mare sectiune a ghidului care se referă la jocul propriu-zis. Această parte a ghidului va fi impartita în patru parti care sunt și ele impartite în subsectiuni.
Introducere rapidă în jocul DotA
In jocul DotA există o mare varietate de opțiuni care pot fi selectate de către persoana care gazduieste(sa scriu serverul jocului?) jocul.
Aceste opțiuni sunt:
ap = (Cu totii aleg) jucătorii pot alege eroi din rasele Sentinel și Scourge.
ar = (Totul e aleatorii) jucătorilor le sunt alesi eroi în mod aleatoriu din rasa Sentinel sau Scourge.
tr = (Echipa aleatoriu) Fiecarui jucător ii ieste automat ales un erou în mod aleatoriu din rasa respectiva.
Modalitati specifice de orientare
ai = (Orientare către Inteligenta) Doar eroi cu Inteligenta ridicata sunt selectabili(foarte amuzant)
aa = (Orientare către aglitate) Doar eroi cu Agilitate ridicata sunt selectabili
as =(Orientare către fota) Doar eroi cu forta mare sunt selectabili ( la Late game owner arena).
Alte opțiuni
em = (Mod ușor) jucătorilor le este dat mai mult aur și experienta, rezistența și forta tunurilor este minima.Acest mod este deseori combinat cu ap și este cea mai comuna combinație de pe battle.net
lm = (Modul Liga) jucătorilor le este data posibilitatea de a alege cate un erou pentru a face inutile cele mai ne-echilibrate echipe
Id = (Modul Item drop(scapa obiecte) ) în cazul mortii unui erou,acesta scapa un obiect din inventarul sau.
np = (Fara puteri suplimentare) Nu permite puteri suplimentare cum e Runc vezi mai jos
dm = (Meci pînă la moarte) jucătorilor le este data posibilitatea de a alege un nou erou în cazul mortii celui curent.In combinație cu ar jucătorilor le este dat un erou ales aleatoriu dupa moartea celui curent.
sc = (Super creeps) Dupa 10 atacuri,in mod aleatoriu super creeps vor aparea și vor schimba ritmul de atac.Vor putea să apara în orice culoar și în orice baza complet aleatoriu.
De curand(versiunea 6.34 cred) modurile pot fi introduse în mod text.Astfel am grupat modurile în categorii.Cand introduci un mod poți folosi modul orientat pe selectie în combinație cu un mod specific de orientare prin selectie și orice alte moduri.
Există deasemeni multe comenzi de joc despre care o să scriu catev informatii:
ma = (similaritate) această comanda arăta ce erou are echipă inamica,cateodata dacă inamicul isi alege repede eroii poți folosi această comanda că să stii ce erou să folosesti pentru a-l contra-ataca mai bine.
ms = (viteza de miscare) această comanda permite vizualizarea vitezei de miscare a eroului tau, viteza de miscare initiala variaza dar în medie este aproximativ 300. Viteza de miscare este influentata de multe obiecte în termeni de bonus de miscare (Boots of Travel/Speed, Power Treads) sau prin adaugarea unui procent din viteza curenta (Yasha/Sange și Yasha). Cea mai mare viteza posibila în DotA Allstars este 522. Printre altii , eroii care ajung repede la această viteza sunt Banehollow the Lycanthrope în forma Lycanthropy și Bone Clinkz the Bone Fletcher în Wind Walk.
cs = (informatii despre creeps) această comanda permite vizualizarea numarului de creeps pe care i-ai omorat și numarul de creeps al aliatilor pe care i-ai omorat pentru a-l priva pe inamic de expreinta.
cson = (informatii despre creeps pe bord) Activeaza un mic bord sub informatiile despre morti care iți permite să stii informatiile despre creeps fără să rulezi în continuu comanda cs
unstuck = cîteodată anumite magii pot să conduca către imobilizarea eroului.această comanda iți va teleporta inapoi la baza eroul în 60 de secunde
gameinfo – arăta informatii despre job (cum ar fi,modurile selectate).
Mecanisme de baza
Experiență – Dealungul jocului eroii tai vor castiga exprienta prin lupta.Prin pozitionarea eroului în apropierea unitatilor inamice care mor eroul tău va castiga experiență și atunci cînd va avea suficienta experiență eroul va trece la urmatorul nivel de experienta.
Nivele – Nivelele sunt etape prin care eroul tău trece pe masura ce castiga exprienta. Fiecare nivel iți va oferi bonusuri pentru atribute și posibilitatea de a alege o abilitate noua. Nivelul de inceput este 1 și nivelul maxim este 25. Avansarea la urmatorul nivel e din ce în ce mai grea.
Informatii – Fiecare erou va incepe cu anumite valori pentru fiecare din cele trei atribute alea sale.
Cele trei atribute sunt:
1)Forta – Influenteaza castigarea de puncte de viata și regenerarea punctelor de viata
2)Agilitate - Influenteaza castigarea de puncte de armura și viteza de atac
3)Inteligenta – Influenteaza castigarea de energie pentru magii și regenerarea energiei pentru magii.
Fiecare erou are un atribut primar, în functie de atributul lui primar el va primi puncte de atac și alte bonusuri în functie de cresterea acestuia.
Abilitati – Fiecare jucător are propriul sau set de patru abilitati. Trei din aceste abilitati sunt clasate că abilitati normale. Aceste abilitati normale au trei niveluri care influenteaza punctele de atac sau masura în care sunt utile,nivelele accesibile sunt 1,3,5, și 7 ,cu exceptia lui “Nevermore the Shadow Fiend”. Pe langa aceste abilitati normale, eroii au deasemeni și o abilitate speciala(numita des și 'ulti'). Abilitatile speciale sunt accesibile la nivelele 6,11 și 16.Eroilor le este oferita și posibilitatea de a-si mari punctajele atributelor prin alegerea bonusurilor pentru atributele respective ceea ce le mareste cu 2 puncte fiecare atribut.
Aur – La omorarea unui creep sau a eroilor inamici eroul tău va primi aur. Eroii care au o cantitate mai mare de aur vor fi mai greu de ucis.
Mecanisme avansate
Omorarea eroilor – Pentru a ajunge să omori ancient-ul inamicului eliminarea eroilor sai este recomandabila. Totusi, pentru a face acest lucru trebuie creat cu grija un plan și trebuie să profiti de circumstantele curente. De obicei folosirea abilitatilor unui erou spre avantajul tău va ajuta în eliminarea eroilor.Anumite abilitati au anumite efecte asupra inamicului,acestea sunt descrise mai jos:
Efecte ale abilitatilor – Multe abilitati, fie active fie pasive pot adauga efecte care pot fie să ajute în eliminare sau hărțuirea eroilor inamici. Cea mai mare parte din ele sunt descrise mai jos:
Stuns – Dezorientarea inamicului este cea mai buna forma de eliminare a inamicului în DotA. Un jucător dezorientat nu poate să foloseasca magii sau să se miste,e complete paralizat.
Slows – Incetinirea unui jucător va avea eficacitate redusa.această poate fi și în sensul vitezei de atac și în sensul vitezei de miscare.
Maim – Un jucător mutilat va fi mult mai incet în miscari, acest lucru va fi semnalat de sangele care va picura din el.
Singurul mod în care puteti lua Maim este prin obiecte care au în nume “Sange” sau “Yasha”.
Freeze – Asemanator cu stun dar utilizat numai de către Rylai the Crystal Maiden. Unitatile inghetate nu se pot misca sau ataca și nici nu pot folosi magii.
Cooldown – Pentru a preveni folosirea unei singure magii, cea mai mare parte a magiilor sunt prevazute cu un timp de reincarcare. Cooldown poate fi eliminat numai de anumite abilitati (Rearm, folosit de Boush the Goblin Tinker și de către Recipe Item,Refresher Orb).
Farming – Farming este activitatea de a omorî creeps pe perioade lungi de timp. Unii eroi sunt mai buni decît altii în ceea ce priveste farming-ul , unii dintre ei deabia sunt capabili să o faca.
[PREZENTARE]DotA : Continuare
Farmingul este util pentru acumularea unor cantitati mari de aur pentru a cumpara obiecte cu scopul de a-l face mai puternic și pentru că el să poata ucide mai ușor eroii inamicului. In timp ce uciderea de creeps e recomandata nu e recomandat să ramai în camp deschis.
dacă esti atacat direct acest apoi vei fi atacat de eroi în etapele de inceput ale jocului.Incearca să nu pierzi puncte de viata fără un motiv bine intemeiat.
Obiecte și Retete – există o mare varietate de obiecte în DotA Allstars, acestea pot fi vizualizate la www.dota-allstars.com. Obiectele pot face o varietate de lucruri folositoare. De la consumabile la super puteri și arme care cad în cazul mortii eroului, obiectele din DotA sunt la fel de interesante că și cele din Warcraft 3. In ceea ce priveste puterile suplimentare, obiectele pot adauga puncte de atac, puncte de miscare sau puncte de viteza de atac sau se pot adauga la caracteristici(care pot să adauge puncte de atac la randul lor), și pot adauga chiar magii active sau pasive. Obiectele reteta sunt obiecte interesante în DotA.Cand un grup de obiecte este achizitionat, ele vor fi fuzionate pentru a produce un obiect mai puternic ,de obicei adaugand bonus-uri semnificative fata de obiectele normale. Obiectele reteta sunt de obicei cele mai cautate pentru că spre sfarsitul jocului obiectele normale nu vor servi nici unui scop decît să-ți umple degeaba inventarul.
Obiectele care sunt disponibile de la mai multe magazine din cadrul bazelor Sentinel sau Scourge,toate relativ aproape de punctele de inceput de joc ale eroilor sau punctele de reincarnare ale eroilor.Alte obiecte care sunt disponibile de la Lerages the Vile și fratele sau geaman Leragas the Vile ( reprezentat de icoana acolitului pe harta mică de deasupra).
Cateodata pentru a folosi retetele va fi necesar să aveti o cantitate de lemn și începătorii vor fi dezorientati în ceea ce priveste locul de unde pot procura lemn. Insa procurarea lemnului nu este o problemă decît pentru procurarea oricarei alte componente necesare pentru a prepara reteta,o bucata de lemn va fi disponibila și imediat folosita.
Alte obiecte vin in șarje.
Cei care sunt familiari cu warcraft 3 vor sti mecanismele care stau în spatele obiectelor care pot în mod normal să fie cumparate din magazinele oricarei rase dar și din Goblin Merchantz(negustorii Goblin) și alte asemena magazine. Cu toate acestea, în DotA aceste obiecte sunt cumparate de bazele taberelor și majoritatea sunt folosite în diferite situatii
Spre exemplu, Tangoes of Essification sunt date spre utilizare (pot fi aplicate unui copac) numai cînd Aegis of the Immortal este utilizat în cazul mortii.
Aegis este un obiect ne-reincarcabil (si care nu poate fi scapat) în timp ce mai multe flacoane de apa de safir ar putea fi cumparate și pot ocupa un singur slot.
Obiecte rocmandate – există o varietate de obiecte cu care poți să începi DotA Allstars.Personal,prefer “Boots of Speed” pentru versatilitatea să dar altii spun că acesta ar fi supraestimata. Si în unele cazuri chiar este,incearca să cantaresti bine situatia inainte să cumperi orice obiect.In afara de asta este de obicei intelept să cumperi sau să procuri obiecte care corespund cu atributele tale principale(Bracers pentru eroi care au atribut principal forta,Wraith Bands pentru eroi cu agilitate și Null Talismans pentru eroi cu inteligenta). Unii jucători avansati prefera deseori să cumpere mai multe circlets și să le transforme în bracers,wraith bands sau null talismans.
Asta e rentabil deoarece circlets sunt o alternativa mai ieftina și pun la dispozitie o mai mare varietate de bonusuri balansate multilaterale.
In meciurile all-random ,este recomandat să începi cu obiecte foarte variate,pentru unii eroi ,de exemplu 'Gloves of Haste' ar putea fi mai bune decît alte obiecte. Insa acestea sunt doar recomandari, unii jucători foarte avansati pot supravietui suficient de mult timp incat să cumpere obiecte cum ar fi Sacred Relic.
Pe masura ce jocul progreseaza eroi diferiti au nevoie de obiecte diferite.Eroii bazati pe inteligenta ar putea folosi aghaim's scepter sau refresher orb , în timp ce eroii bazati pe forta ar putea alege heart of tarrasque.
Sectiune Modificata în urma sugestiilor.
In anumite cazuri, obiectele care se pot regenera sunt necesare. De obicei dacă ai un erou cu putine puncte de viata sau un erou bun la lupta corp-la-corp ar fi intelept să-ți iei două rings of regeneration sau un Ring of Health(necesita să strangi ceva bani). Sau poate cateva flacoane de apa de safir pentru a o folosi pînă cînd poți supravietui fără ele. De exemplu , desi Luna the Moon Rider este un erou cu defensive nuke foarte puternic, raza ei insa e foarte mică și poate fi omorata foarte ușor în cateva secunde, obiectele care au proprietati regeneratoare pot deseori să diminueze atacul asupra eroului prin a-ți permite să te vindeci inainte de un alt nuke sau alte hărțuiri.
Unii jucători avansati diversifica inceputul jocului.De exemplu , un inceput cu 2 Gauntlets of Strength și 2 Flasks of Sapphire Water, acest inceput ii da jucătorului un mic avantaj în ceea ce priveste punctele de viata și puncte de regenerare incat să poata supravietui catorva valuri de atac.
La fel cum a fost mentionat, situatia trebuie luata în considerare cînd cumperi obiecte. Foloseste comanda ma pentru a-ți cunoaste mai bine inamicul și în functie de asta vei sti ce să cumperi. Este deasemeni un lucru bun să experimentezi.
Barracks sau “Raxxing” - în baza fiecarei tabere există mai multe cladiri. Aceste cladiri sunt pentru a aparare (fie ele cannon fodder sau turret).Pentru scourge există Spirit Towers care apara fiecare culoar și Ancient-ul lor,The Frozen Throne.
In afara de acestea există Temples of the Damned și Crypts care sunt cladiri de productie și Ziggurats care au acelasi rol că și cannon fodder. Pentru Sentinel există Ancient Protectors care apara fiecare culoar și ancient-ul lor, The World Tree. In afara de acestea mai există și Ancients of Wind and War care sunt cladirile de productie și Moon Wells care servesc acelasi rol cu cannon fodder.In general cînd o baza e distrusa,unii jucători vor trimite multe mesaje cu “RAX RAX RAX” această inseamna,sa tintesti cladirile barracks. La distrugerea unei cladiri barrack, echipa care distruge cladirea va obtine creeps mult mai puternici și mai rezistenti care atunci cînd sunt lasati singuri fără interventii din partea niciunui erou vor putea elimina ușor două valuri de creeps inamici.
Dupa 3 seturi de baracks distruse, echipă inamica va putea culege “supercreeps”, fiecare din acesti creeps va avea atac MASIV și în numere suficient de mari sunt capabili de a omorî un erou fără ajutor din partea altor unitati.
Motivul pentrpentru care mentionez asta este pentru a explica tuturor începătorilor să-și APERE BARACKS.
Toate cladirile din bază se pot regenera cu viteza semnificativă,e bine să previi un atac asupra barăcilor tale pentru că singura metodă de a contracara acest lucru este de a ataca baracks-urile inamice.
Mecanisme pentru jucătorii experți
Micro Management – Acest concept este extrem de familiar celor care joacă Warcraft 3 , totusi în DotA , micro management are o importanta semnificativ diminuata. In DotA controlezi un erou,si în rare ocazii cateva unitati; principiul micro management-ului este legat de sincronizare. Eroii Melee sunt extrem de vulnerabili atacurilor eroilor care au atac cu bătaie lunga. Această înseamnă deseori că farming-ul va fi dificil deoarece vor fi deseori tinta atacurilor pentru că vor fi în raza eroilor inamici pentru perioade mari de timp. Pentru a evita să fie tinta unor astfel de atacuri, un jucător expert isi va planifica în timp atacurile perfect astfel incat să poata da ultima lovitura unui creep și astfel să poata lua aurul.
Alte elemente de micro management include convocarea unor creaturi pentru că ele să nu moara.
Ca și exemple aici sunt Visage the Necrolic's revenants, Darchrow the Enigma's eidolons and Lycanthrope's Spirit Wolves. Toti acesti eroi sunt convocati pentru mai multe motive cum ar fi observarea bazei inamice și hărțuirea inamicului. Totusi, scopul principal al acestor convocari este în opinia mea să poți face farming pentru a putea acumula aur.
Inainte că o creatura convocata să fie atacata în continuu , ar trebui să fie ori retrasa ori reconvocata.
Aceste concepte există și în Warcraft 3 ,insa din cauza vietii limitate a creaturilor convocate nu este la fel de important.
Harassing – hărțuirea este una dintre cele mai puternice unelte intr-un meci de DotA din mai multe motive.
Hartuirea implica atacul eroilor inamici din ce în ce mai des și mai mult pentru a le reduce incetul cu incetul punctele de viata.
Scopul hărțuirii este că în final eroul inamic să fie trimis inapoi la baza pentru a se reface sau să fie omorat.
In orice caz,dacă eroul care este atacat a fost inainte hărțuit ,va pierde multe puncte de viata sau foarte multa experienta. Hartuirea folosind un erou cu atac de bătaie lungă e un concept simplu dacă inamicul este un melee attacker. Prin simplă diversiunea a creeps către un erou inamic vei rezolva această problema.
Insa, din cauza declansarii complexe a evenimentelor în DotA, dacă un erou inamic este atacat atunci creeps inamici vor ataca pe cel care a initiat atacul pentru a-si apara eroul. De aceea e necesara circumstanta corecta pentru a hărțui. Unii eroi nu au nevoie de circumstanta potrivita deoarece ei poseda abilitatea “Blink”(Magina the Anti-Mage și Akasha the Queen of Pain), care le permite să se miste în afara și în interiorul campului de lupta, dar această este o nisa.Hartuirea folosind un erou melee este mult mai complicata.Hartuirea impotriva unui erou melee e foarte simpla,se aplica o strategie de gen “hit and run”;impotriva unui erou cu bătaie lungă e o cu totul alta poveste.
Pentru a hărțui un erou cu atac de bătaie lungă nu e recomandat să mergi direct spre el pentru că pe masura ce avansezi spre el poate să iți ia multe puncte de viata, dandu-le astfel inamicilor un avantaj în batalia ce va urma. De obicei eroii melee ar trebui să incerce să hărțuiasca doar dacă au abilitati cum ar fi stun sau slow care pot fi folosite de la distanța. Folosirea nuke e de asemeni o tactica de hărțuire. Exemple aici ar putea fi Zeus the Lord of Olympia și Kel'Thuzad the Lich. Acesti eroi pot să foloseasca magii în mod repetat din cauza faptului că punctele lor de mana se regenereaza, au multe puncte de baza de mana și timpul de cooldown al magiei e mic.
Runic Powerups – Aceste puteri suplimentare sunt indicate pe minimap-ul de deasupra printr-o Zod Rune din Diablo II și ii aduc eroului care le foloseste indestructibilitatea unui obiect socketed, și este EXTREM DE RARA.
In DotA insa, acest Zod Rune serveste doar scopului de a ilustra prezenta unui lucru cunoscut cum e un Runic Power up.
Cand sunt vazute, aceste rune apar în diferite culori și sunt reprezentate astfel în fiecare joc.
Fiecare runic power-up serveste mai multor scopuri și dureaza 45 secunde {corectati-ma dacă gresesc}.
Acestea sunt urmatoarele:
Haste - Mareste viteza de miscare a unui erou la maxim (522). Rune-ul este excelent atunci cînd urmaresti un erou cu scopul de a-l omori pentru ca, atata timp cat cel urmarit are viteza mai mică de 450, ar trebui să fie posibil să-l urmarest, să-l prinzi și apoi să-l omori.
Illusion – Creeaza o dublura iluzorie a eroului tău care are atac foarte mic dar se misca la aceeasi viteza. această e o metodă foarte buna de a fura obiecte/fugi/rade de inamicii de-ai tai.(ii determini pe eroi să-și consume energia fără niciun motiv)
Invisibility - iți face eroul invizibil pînă cînd faci altceva decît să te misti(Atac,magie).
această e o metodă foarte buna de a scapa sau de a injunghia pe la spate, pentru a fura obiecte de la eroul inamic sau pentru a-l omori. Insa tineti cont de faptul că orice obiect care are truesight va face această abilitate inutila.
Double Damage - Adauga la atacul de baza punctele tale de atac. această e o excelenta metodă de farming și de a omori sau de a ii speria pe inamicii tai.Combinat cu Stun poate fi mortal.
Regeneration – Regenereaza incet viata și mana pe o perioada mai lungă de timp; acest lucru insa se va opri atunci cînd vei fi atacat o singura data, fie că vei fi atacat prin magie, fizic sau otravit etc.
Roshan – Un atu pentru eroii care rezista pînă spre finele jocului este creep-ul netru Roshan. Reprezentat pe harta cu o icoana de golem,creep-ul se poate dovedi o provocare pentru orice grup de eroi. Roshan are pielea foarte rezistenta, mai beneficiaza și de abilitati că purge și ranged stun. Are de asemeni puncte de viata și armura în cantitati impresionante. E recomandabil că Roshan să fie atacat doar cînd eroii inamici se retrag sau sunt morti. Roshan poate fi omorat în 1-3 minute cînd eroii sunt aproape de nivelul 25; este recomandat că un erou cu puncte de viata putine să stea deoparte în timp ce eroul foarte puternic il ataca pe Roshal. cînd eroul puternic e ranit urmatorul erou că putere va fi cel atacat, s.a.m.d. .
Frostbite functioneaza bine de asemeni; la fel și polymorph în cazul obiectului Guinsoo's Scythe of Vyse.
Cand Roshan va fi ucis intreaga echipă va primi 800 unitati de aur pentru efortul ei.Nu e de dorit să intri intr-o lupta cu Roshan decît în etapele finale ale jocului, cînd toti jucătorii din echipă sunt macar aproape de nivel 25.
Ambush – Maestria în ambuscade este o modalitate foarte buna de a face bani și de a omori adversari pentru echipă ta. Ambuscada de obicei implica și folosirea unei momeli pentru că inamicul să fie ademenit intr-o situatie unde este intrecut în numar sau intrecut în putere de fortele tale. Ambuscadele sunt numite mai comun “ganking” , termen care probabil provine de la “gang attacking”. Victima este de obicei cea nemultumita de ganking.
O metodă foarte simplă de a crea o ambuscada este să-ți momesti adversarul. Folosind mai multi eroi avariati sau grav raniti pentru a-i face să-i urmareasca intr-o padure unde ai plasati stunners sau alte unitati care pot scoate din uz ușor eroii inamici,si pentru că apoi toti să atace victima. există doi eroi în DotA care nu au nevoie de coechipieri pentru a crea o amuscada,desi această e o nisa; este necesar că acest lucru să fie mentionat în ghid. Luna Moonfang the Moon Rider și Yurnero the Juggernaught se pot focaliza amandoi pe un singur inamic dacă acesta este singur.
De obicei în timpul jocului,gank-urile nu sunt planificate foarte mult. De cele mai multe ori un coechipier semnaleaza un erou care va fi apoi tras în cursa unei ambuscade și echipă va alege intre a participa sau nu la ambuscada.
dacă esti atacat direct acest apoi vei fi atacat de eroi în etapele de inceput ale jocului.Incearca să nu pierzi puncte de viata fără un motiv bine intemeiat.
Obiecte și Retete – există o mare varietate de obiecte în DotA Allstars, acestea pot fi vizualizate la www.dota-allstars.com. Obiectele pot face o varietate de lucruri folositoare. De la consumabile la super puteri și arme care cad în cazul mortii eroului, obiectele din DotA sunt la fel de interesante că și cele din Warcraft 3. In ceea ce priveste puterile suplimentare, obiectele pot adauga puncte de atac, puncte de miscare sau puncte de viteza de atac sau se pot adauga la caracteristici(care pot să adauge puncte de atac la randul lor), și pot adauga chiar magii active sau pasive. Obiectele reteta sunt obiecte interesante în DotA.Cand un grup de obiecte este achizitionat, ele vor fi fuzionate pentru a produce un obiect mai puternic ,de obicei adaugand bonus-uri semnificative fata de obiectele normale. Obiectele reteta sunt de obicei cele mai cautate pentru că spre sfarsitul jocului obiectele normale nu vor servi nici unui scop decît să-ți umple degeaba inventarul.
Obiectele care sunt disponibile de la mai multe magazine din cadrul bazelor Sentinel sau Scourge,toate relativ aproape de punctele de inceput de joc ale eroilor sau punctele de reincarnare ale eroilor.Alte obiecte care sunt disponibile de la Lerages the Vile și fratele sau geaman Leragas the Vile ( reprezentat de icoana acolitului pe harta mică de deasupra).
Cateodata pentru a folosi retetele va fi necesar să aveti o cantitate de lemn și începătorii vor fi dezorientati în ceea ce priveste locul de unde pot procura lemn. Insa procurarea lemnului nu este o problemă decît pentru procurarea oricarei alte componente necesare pentru a prepara reteta,o bucata de lemn va fi disponibila și imediat folosita.
Alte obiecte vin in șarje.
Cei care sunt familiari cu warcraft 3 vor sti mecanismele care stau în spatele obiectelor care pot în mod normal să fie cumparate din magazinele oricarei rase dar și din Goblin Merchantz(negustorii Goblin) și alte asemena magazine. Cu toate acestea, în DotA aceste obiecte sunt cumparate de bazele taberelor și majoritatea sunt folosite în diferite situatii
Spre exemplu, Tangoes of Essification sunt date spre utilizare (pot fi aplicate unui copac) numai cînd Aegis of the Immortal este utilizat în cazul mortii.
Aegis este un obiect ne-reincarcabil (si care nu poate fi scapat) în timp ce mai multe flacoane de apa de safir ar putea fi cumparate și pot ocupa un singur slot.
Obiecte rocmandate – există o varietate de obiecte cu care poți să începi DotA Allstars.Personal,prefer “Boots of Speed” pentru versatilitatea să dar altii spun că acesta ar fi supraestimata. Si în unele cazuri chiar este,incearca să cantaresti bine situatia inainte să cumperi orice obiect.In afara de asta este de obicei intelept să cumperi sau să procuri obiecte care corespund cu atributele tale principale(Bracers pentru eroi care au atribut principal forta,Wraith Bands pentru eroi cu agilitate și Null Talismans pentru eroi cu inteligenta). Unii jucători avansati prefera deseori să cumpere mai multe circlets și să le transforme în bracers,wraith bands sau null talismans.
Asta e rentabil deoarece circlets sunt o alternativa mai ieftina și pun la dispozitie o mai mare varietate de bonusuri balansate multilaterale.
In meciurile all-random ,este recomandat să începi cu obiecte foarte variate,pentru unii eroi ,de exemplu 'Gloves of Haste' ar putea fi mai bune decît alte obiecte. Insa acestea sunt doar recomandari, unii jucători foarte avansati pot supravietui suficient de mult timp incat să cumpere obiecte cum ar fi Sacred Relic.
Pe masura ce jocul progreseaza eroi diferiti au nevoie de obiecte diferite.Eroii bazati pe inteligenta ar putea folosi aghaim's scepter sau refresher orb , în timp ce eroii bazati pe forta ar putea alege heart of tarrasque.
Sectiune Modificata în urma sugestiilor.
In anumite cazuri, obiectele care se pot regenera sunt necesare. De obicei dacă ai un erou cu putine puncte de viata sau un erou bun la lupta corp-la-corp ar fi intelept să-ți iei două rings of regeneration sau un Ring of Health(necesita să strangi ceva bani). Sau poate cateva flacoane de apa de safir pentru a o folosi pînă cînd poți supravietui fără ele. De exemplu , desi Luna the Moon Rider este un erou cu defensive nuke foarte puternic, raza ei insa e foarte mică și poate fi omorata foarte ușor în cateva secunde, obiectele care au proprietati regeneratoare pot deseori să diminueze atacul asupra eroului prin a-ți permite să te vindeci inainte de un alt nuke sau alte hărțuiri.
Unii jucători avansati diversifica inceputul jocului.De exemplu , un inceput cu 2 Gauntlets of Strength și 2 Flasks of Sapphire Water, acest inceput ii da jucătorului un mic avantaj în ceea ce priveste punctele de viata și puncte de regenerare incat să poata supravietui catorva valuri de atac.
La fel cum a fost mentionat, situatia trebuie luata în considerare cînd cumperi obiecte. Foloseste comanda ma pentru a-ți cunoaste mai bine inamicul și în functie de asta vei sti ce să cumperi. Este deasemeni un lucru bun să experimentezi.
Barracks sau “Raxxing” - în baza fiecarei tabere există mai multe cladiri. Aceste cladiri sunt pentru a aparare (fie ele cannon fodder sau turret).Pentru scourge există Spirit Towers care apara fiecare culoar și Ancient-ul lor,The Frozen Throne.
In afara de acestea există Temples of the Damned și Crypts care sunt cladiri de productie și Ziggurats care au acelasi rol că și cannon fodder. Pentru Sentinel există Ancient Protectors care apara fiecare culoar și ancient-ul lor, The World Tree. In afara de acestea mai există și Ancients of Wind and War care sunt cladirile de productie și Moon Wells care servesc acelasi rol cu cannon fodder.In general cînd o baza e distrusa,unii jucători vor trimite multe mesaje cu “RAX RAX RAX” această inseamna,sa tintesti cladirile barracks. La distrugerea unei cladiri barrack, echipa care distruge cladirea va obtine creeps mult mai puternici și mai rezistenti care atunci cînd sunt lasati singuri fără interventii din partea niciunui erou vor putea elimina ușor două valuri de creeps inamici.
Dupa 3 seturi de baracks distruse, echipă inamica va putea culege “supercreeps”, fiecare din acesti creeps va avea atac MASIV și în numere suficient de mari sunt capabili de a omorî un erou fără ajutor din partea altor unitati.
Motivul pentrpentru care mentionez asta este pentru a explica tuturor începătorilor să-și APERE BARACKS.
Toate cladirile din bază se pot regenera cu viteza semnificativă,e bine să previi un atac asupra barăcilor tale pentru că singura metodă de a contracara acest lucru este de a ataca baracks-urile inamice.
Mecanisme pentru jucătorii experți
Micro Management – Acest concept este extrem de familiar celor care joacă Warcraft 3 , totusi în DotA , micro management are o importanta semnificativ diminuata. In DotA controlezi un erou,si în rare ocazii cateva unitati; principiul micro management-ului este legat de sincronizare. Eroii Melee sunt extrem de vulnerabili atacurilor eroilor care au atac cu bătaie lunga. Această înseamnă deseori că farming-ul va fi dificil deoarece vor fi deseori tinta atacurilor pentru că vor fi în raza eroilor inamici pentru perioade mari de timp. Pentru a evita să fie tinta unor astfel de atacuri, un jucător expert isi va planifica în timp atacurile perfect astfel incat să poata da ultima lovitura unui creep și astfel să poata lua aurul.
Alte elemente de micro management include convocarea unor creaturi pentru că ele să nu moara.
Ca și exemple aici sunt Visage the Necrolic's revenants, Darchrow the Enigma's eidolons and Lycanthrope's Spirit Wolves. Toti acesti eroi sunt convocati pentru mai multe motive cum ar fi observarea bazei inamice și hărțuirea inamicului. Totusi, scopul principal al acestor convocari este în opinia mea să poți face farming pentru a putea acumula aur.
Inainte că o creatura convocata să fie atacata în continuu , ar trebui să fie ori retrasa ori reconvocata.
Aceste concepte există și în Warcraft 3 ,insa din cauza vietii limitate a creaturilor convocate nu este la fel de important.
Harassing – hărțuirea este una dintre cele mai puternice unelte intr-un meci de DotA din mai multe motive.
Hartuirea implica atacul eroilor inamici din ce în ce mai des și mai mult pentru a le reduce incetul cu incetul punctele de viata.
Scopul hărțuirii este că în final eroul inamic să fie trimis inapoi la baza pentru a se reface sau să fie omorat.
In orice caz,dacă eroul care este atacat a fost inainte hărțuit ,va pierde multe puncte de viata sau foarte multa experienta. Hartuirea folosind un erou cu atac de bătaie lungă e un concept simplu dacă inamicul este un melee attacker. Prin simplă diversiunea a creeps către un erou inamic vei rezolva această problema.
Insa, din cauza declansarii complexe a evenimentelor în DotA, dacă un erou inamic este atacat atunci creeps inamici vor ataca pe cel care a initiat atacul pentru a-si apara eroul. De aceea e necesara circumstanta corecta pentru a hărțui. Unii eroi nu au nevoie de circumstanta potrivita deoarece ei poseda abilitatea “Blink”(Magina the Anti-Mage și Akasha the Queen of Pain), care le permite să se miste în afara și în interiorul campului de lupta, dar această este o nisa.Hartuirea folosind un erou melee este mult mai complicata.Hartuirea impotriva unui erou melee e foarte simpla,se aplica o strategie de gen “hit and run”;impotriva unui erou cu bătaie lungă e o cu totul alta poveste.
Pentru a hărțui un erou cu atac de bătaie lungă nu e recomandat să mergi direct spre el pentru că pe masura ce avansezi spre el poate să iți ia multe puncte de viata, dandu-le astfel inamicilor un avantaj în batalia ce va urma. De obicei eroii melee ar trebui să incerce să hărțuiasca doar dacă au abilitati cum ar fi stun sau slow care pot fi folosite de la distanța. Folosirea nuke e de asemeni o tactica de hărțuire. Exemple aici ar putea fi Zeus the Lord of Olympia și Kel'Thuzad the Lich. Acesti eroi pot să foloseasca magii în mod repetat din cauza faptului că punctele lor de mana se regenereaza, au multe puncte de baza de mana și timpul de cooldown al magiei e mic.
Runic Powerups – Aceste puteri suplimentare sunt indicate pe minimap-ul de deasupra printr-o Zod Rune din Diablo II și ii aduc eroului care le foloseste indestructibilitatea unui obiect socketed, și este EXTREM DE RARA.
In DotA insa, acest Zod Rune serveste doar scopului de a ilustra prezenta unui lucru cunoscut cum e un Runic Power up.
Cand sunt vazute, aceste rune apar în diferite culori și sunt reprezentate astfel în fiecare joc.
Fiecare runic power-up serveste mai multor scopuri și dureaza 45 secunde {corectati-ma dacă gresesc}.
Acestea sunt urmatoarele:
Haste - Mareste viteza de miscare a unui erou la maxim (522). Rune-ul este excelent atunci cînd urmaresti un erou cu scopul de a-l omori pentru ca, atata timp cat cel urmarit are viteza mai mică de 450, ar trebui să fie posibil să-l urmarest, să-l prinzi și apoi să-l omori.
Illusion – Creeaza o dublura iluzorie a eroului tău care are atac foarte mic dar se misca la aceeasi viteza. această e o metodă foarte buna de a fura obiecte/fugi/rade de inamicii de-ai tai.(ii determini pe eroi să-și consume energia fără niciun motiv)
Invisibility - iți face eroul invizibil pînă cînd faci altceva decît să te misti(Atac,magie).
această e o metodă foarte buna de a scapa sau de a injunghia pe la spate, pentru a fura obiecte de la eroul inamic sau pentru a-l omori. Insa tineti cont de faptul că orice obiect care are truesight va face această abilitate inutila.
Double Damage - Adauga la atacul de baza punctele tale de atac. această e o excelenta metodă de farming și de a omori sau de a ii speria pe inamicii tai.Combinat cu Stun poate fi mortal.
Regeneration – Regenereaza incet viata și mana pe o perioada mai lungă de timp; acest lucru insa se va opri atunci cînd vei fi atacat o singura data, fie că vei fi atacat prin magie, fizic sau otravit etc.
Roshan – Un atu pentru eroii care rezista pînă spre finele jocului este creep-ul netru Roshan. Reprezentat pe harta cu o icoana de golem,creep-ul se poate dovedi o provocare pentru orice grup de eroi. Roshan are pielea foarte rezistenta, mai beneficiaza și de abilitati că purge și ranged stun. Are de asemeni puncte de viata și armura în cantitati impresionante. E recomandabil că Roshan să fie atacat doar cînd eroii inamici se retrag sau sunt morti. Roshan poate fi omorat în 1-3 minute cînd eroii sunt aproape de nivelul 25; este recomandat că un erou cu puncte de viata putine să stea deoparte în timp ce eroul foarte puternic il ataca pe Roshal. cînd eroul puternic e ranit urmatorul erou că putere va fi cel atacat, s.a.m.d. .
Frostbite functioneaza bine de asemeni; la fel și polymorph în cazul obiectului Guinsoo's Scythe of Vyse.
Cand Roshan va fi ucis intreaga echipă va primi 800 unitati de aur pentru efortul ei.Nu e de dorit să intri intr-o lupta cu Roshan decît în etapele finale ale jocului, cînd toti jucătorii din echipă sunt macar aproape de nivel 25.
Ambush – Maestria în ambuscade este o modalitate foarte buna de a face bani și de a omori adversari pentru echipă ta. Ambuscada de obicei implica și folosirea unei momeli pentru că inamicul să fie ademenit intr-o situatie unde este intrecut în numar sau intrecut în putere de fortele tale. Ambuscadele sunt numite mai comun “ganking” , termen care probabil provine de la “gang attacking”. Victima este de obicei cea nemultumita de ganking.
O metodă foarte simplă de a crea o ambuscada este să-ți momesti adversarul. Folosind mai multi eroi avariati sau grav raniti pentru a-i face să-i urmareasca intr-o padure unde ai plasati stunners sau alte unitati care pot scoate din uz ușor eroii inamici,si pentru că apoi toti să atace victima. există doi eroi în DotA care nu au nevoie de coechipieri pentru a crea o amuscada,desi această e o nisa; este necesar că acest lucru să fie mentionat în ghid. Luna Moonfang the Moon Rider și Yurnero the Juggernaught se pot focaliza amandoi pe un singur inamic dacă acesta este singur.
De obicei în timpul jocului,gank-urile nu sunt planificate foarte mult. De cele mai multe ori un coechipier semnaleaza un erou care va fi apoi tras în cursa unei ambuscade și echipă va alege intre a participa sau nu la ambuscada.
[PREZENTARE]DotA : Continuare II
In functie de victima, șansa de succes va fi mai mare sau mai mica.
Evitarea unei ambuscade – Nu există o modalitate sigura de a evita o ambuscada dar există unele posibilitati de a reduce șansa de a fi omorat intr-o ambuscada. In primul rand,obiectele care maresc viteza de miscare sunt utile,
Power Treads este o reteta foarte simplă și ieftina care te va ajuta să scapi din gank-uri.
Uitandu-te periodic pe minimap este de asemenea un semn vital pentru a evita un gank.dacă majoritatea eroilor inamici lipsesc de pe harta, și eroul cu care te luptai în culoar a dispărut, ar fi o idee buna să te retragi intr-un turn. Catre sfarsitul jocului, turnurile devin inutile așa ca, în cazul unui gank, mișcă-te repede către aliatii tai. Anumiti eroi au abilitati care le permit să scape din ambuscade mai repede.așa cum a fost mentionat mai sus, blink este cea mai valoroasa abilitate pentru a urmari și a fugi de eroi. Alte abilitati care te pot ajuta să iesi din situatii nepotrivite sunt Wind Walk,care poate fi folosit de către cativa eroi și de către cei care au arma Lothar's Edge. Rikimaru the Stealth Assassin are abilitatea “Permanent Invisibility” care poate fi contracarăta de Slardar the Slithereen Guard's “Amplify Damage”, Rootfellen the Treant Protector's “Eyes în the Forest”, Black Arachnia's “Web” , Lucifer the Doom Bringer's “Doom”, si alti eroi care folosesc Silence ,Innate Detectors(turnurile) și obiectul Sentry Ward sau Gem of True Sight; acesta e un arsenal valoros pentru a scapa dintr-o situatie nepotrivita. Evitarea ganks-urilor devine o pricepere mai tarziu, insa unii eroi sunt mai potriviti pentru ganking decît altii. Stunners și slowers pot fi o mare problemă și cîteodată sunt imposibil de evitat.
Mecanisme pentru experți
Experience Deprivation – Acest concept e foarte greu de invatat, și nu trebuie incercat decît dacă ai experiență considerabila în joc. Cînd creeps mai au foarte putina viata, pot fi omorîți de către campionii bazelor proprii. De obicei pentru că e mai simplu jucătorii fac asta doar cu eroii cu atac de bătaie lunga, dar este posibil și cu eroii melee. Intr-un meci scurt(-sm) privarea adversarilor de experiență este cheia pentru că va crea divizari masive de nivel intre tine și adversarul tau.
Există cateva reguli pe care ar trebui să le respecti în incercarea de a folosi Experience Deprivation : nu face asta dacă eroul tău este melee, inamicul tău are atac de bătaie lungă și e capabil să te incetineasca(Traxex the Drow Ranger). Ca și atacator melee nu incerca asta dacă un singur creep vine direct spre erou, pentru că asta ar putea mai mult că sigur să directioneze atacurile către tine. că și atacator de bătaie lungă orice e mai mare sau egal cu 550 că și bătaie este bun pentru a folosi un experience deprivation constant. Uită-te la viata tuturor creeps de langa tine și ataca atunci cînd e suficient de mică pentru a putea fi omorîți dintr-o singura lovitura.
Kardel Sharpeye the Dwarven Sniper este un erou foarte bun în ceea ce priveste experience depriving.
Si atunci cînd eroii melee inamici incearca să faca experience deprive, el poate să-i atace de la distanțe foarte lungi.
Chiar dacă la inceput experience deprivation nu pare să fie o tehnica prea eficace, dacă este aplicată în mod constant cînd vei ajunge la nivel 11 este foarte posibil că ei să fie cu unul sau două nivele în spatele tau(intr-o situatie unu-la-unu).
Precognito – Dupa ce joci DotA un timp, începi să simti dacă vei fi sau nu ganked. Acest lucru il simti observand anumite lucruri care se petrec. De obicei dacă faci farming prea mult timp,începi să simti că e posibil să fie eroi care se ascund și asteapta să te prinda intr-o ambuscada. Astfel de presimțiri vei avea doar jucand jocul, nu există o explicatie pentru asta. Un mod foarte simplu de sti dacă vei fi sau nu ganked este să fugi langa padure; dacă vezi mai mult de un erou incearca să pleci cat mai repede de acolo.Presimtirile te pot ajuta să-ți dai seama că un erou se indreapta spre tine pentru a te omori. De exemplu, poți prezice dacă Lina Inverse the Slayer va veni să foloseasca vraja ei “light strike array”. Chiar și un începător ar putea să-și dea seama de prezenta ei și de faptul că se apropie, deoarece raza magiei “light strike array” este mai mică decît raza ei maxima.așa că atunci cînd eroul se misca intr-o maniera foarte suspecta e bine intotdeauna să iei masurile necesare pentru a evita asta. Sau ai putea să te afli în mijlocul unui Freezing Field sau a altei magii inalte.
Intimidation – E un sentiment destul de placut atunci cînd eroii inamici fug de fiecare data cînd te vad.
Intimidation e fantastic! Te ajuta nu doar să omori cat mai multi, insa creeaza și o anumita frica de a se apropia de partea adversarului. Dezavantajele intimidarii inamicului este că ti se va pune la cale o ambuscada dacă le va fi prea frica de tine. Cea mai buna metodă de a intimida un inamic este să-ți stabilesti bine pozitia încă de la inceputul jocului. De exemplu, imediat ce creeps se intalnesc ,asteapta cativa dintre creeps inamici să moara și apoi du-te repede la eroul inamic și invinge-l. Cel mai probabil se va speria și nu va mai incerca să te hărțuiasca.
Ai gasit o modalitate de a-ți stabili ferm pozitia.
Dacă intimidarea nu functioneaza de prima oara,s-ar putea să te fi păcălit singur și inamicilor nu le va mai fi frica de tine; în schimb vor folosi faptul că esti mai slab decît ei. Intimidarea este o sabie cu două taisuri ,se poate să actioneze în ambele moduri,si nu e bine să o folosesti dacă nu ai siguranța unui turn la inceputul jocului(culoarul de jos pentru Sentinel,si culoarul de sus pentru Scourge).
Feigning Newbness – (Iluzionarea începătorilor) Acest lucru nu ar trebui folosit de începători.
Ideea este să te prefaci fata de inamic că nu esti prea bun și acest lucru ii va face să creada că vei fi ușor de ucis.
Acest lucru include printre altele și : să te lasi lovit în mod intentionat de către valuri de creeps și să aplici gresit Blink și să te lasi atacat foarte tare de către inamic.
Primul exemplu pe care il voi folosi pentru această categorie este Luna the Moon Rider, probabil cel mai bun erou cu care se poate pacali începătorii. în acest caz nu face nimic pînă cînd nu ajungi nivel 6, doar continuă să ataci creeps, nu aborda încă un stil ofensiv.Apoi cînd il gasesti singur, foloseste eclipse.Un exemplu oarecare, dar e unul bun. Acelasi lucru poate fi facut cu Magina the Anti-Mage.
Evitarea unei ambuscade – Nu există o modalitate sigura de a evita o ambuscada dar există unele posibilitati de a reduce șansa de a fi omorat intr-o ambuscada. In primul rand,obiectele care maresc viteza de miscare sunt utile,
Power Treads este o reteta foarte simplă și ieftina care te va ajuta să scapi din gank-uri.
Uitandu-te periodic pe minimap este de asemenea un semn vital pentru a evita un gank.dacă majoritatea eroilor inamici lipsesc de pe harta, și eroul cu care te luptai în culoar a dispărut, ar fi o idee buna să te retragi intr-un turn. Catre sfarsitul jocului, turnurile devin inutile așa ca, în cazul unui gank, mișcă-te repede către aliatii tai. Anumiti eroi au abilitati care le permit să scape din ambuscade mai repede.așa cum a fost mentionat mai sus, blink este cea mai valoroasa abilitate pentru a urmari și a fugi de eroi. Alte abilitati care te pot ajuta să iesi din situatii nepotrivite sunt Wind Walk,care poate fi folosit de către cativa eroi și de către cei care au arma Lothar's Edge. Rikimaru the Stealth Assassin are abilitatea “Permanent Invisibility” care poate fi contracarăta de Slardar the Slithereen Guard's “Amplify Damage”, Rootfellen the Treant Protector's “Eyes în the Forest”, Black Arachnia's “Web” , Lucifer the Doom Bringer's “Doom”, si alti eroi care folosesc Silence ,Innate Detectors(turnurile) și obiectul Sentry Ward sau Gem of True Sight; acesta e un arsenal valoros pentru a scapa dintr-o situatie nepotrivita. Evitarea ganks-urilor devine o pricepere mai tarziu, insa unii eroi sunt mai potriviti pentru ganking decît altii. Stunners și slowers pot fi o mare problemă și cîteodată sunt imposibil de evitat.
Mecanisme pentru experți
Experience Deprivation – Acest concept e foarte greu de invatat, și nu trebuie incercat decît dacă ai experiență considerabila în joc. Cînd creeps mai au foarte putina viata, pot fi omorîți de către campionii bazelor proprii. De obicei pentru că e mai simplu jucătorii fac asta doar cu eroii cu atac de bătaie lunga, dar este posibil și cu eroii melee. Intr-un meci scurt(-sm) privarea adversarilor de experiență este cheia pentru că va crea divizari masive de nivel intre tine și adversarul tau.
Există cateva reguli pe care ar trebui să le respecti în incercarea de a folosi Experience Deprivation : nu face asta dacă eroul tău este melee, inamicul tău are atac de bătaie lungă și e capabil să te incetineasca(Traxex the Drow Ranger). Ca și atacator melee nu incerca asta dacă un singur creep vine direct spre erou, pentru că asta ar putea mai mult că sigur să directioneze atacurile către tine. că și atacator de bătaie lungă orice e mai mare sau egal cu 550 că și bătaie este bun pentru a folosi un experience deprivation constant. Uită-te la viata tuturor creeps de langa tine și ataca atunci cînd e suficient de mică pentru a putea fi omorîți dintr-o singura lovitura.
Kardel Sharpeye the Dwarven Sniper este un erou foarte bun în ceea ce priveste experience depriving.
Si atunci cînd eroii melee inamici incearca să faca experience deprive, el poate să-i atace de la distanțe foarte lungi.
Chiar dacă la inceput experience deprivation nu pare să fie o tehnica prea eficace, dacă este aplicată în mod constant cînd vei ajunge la nivel 11 este foarte posibil că ei să fie cu unul sau două nivele în spatele tau(intr-o situatie unu-la-unu).
Precognito – Dupa ce joci DotA un timp, începi să simti dacă vei fi sau nu ganked. Acest lucru il simti observand anumite lucruri care se petrec. De obicei dacă faci farming prea mult timp,începi să simti că e posibil să fie eroi care se ascund și asteapta să te prinda intr-o ambuscada. Astfel de presimțiri vei avea doar jucand jocul, nu există o explicatie pentru asta. Un mod foarte simplu de sti dacă vei fi sau nu ganked este să fugi langa padure; dacă vezi mai mult de un erou incearca să pleci cat mai repede de acolo.Presimtirile te pot ajuta să-ți dai seama că un erou se indreapta spre tine pentru a te omori. De exemplu, poți prezice dacă Lina Inverse the Slayer va veni să foloseasca vraja ei “light strike array”. Chiar și un începător ar putea să-și dea seama de prezenta ei și de faptul că se apropie, deoarece raza magiei “light strike array” este mai mică decît raza ei maxima.așa că atunci cînd eroul se misca intr-o maniera foarte suspecta e bine intotdeauna să iei masurile necesare pentru a evita asta. Sau ai putea să te afli în mijlocul unui Freezing Field sau a altei magii inalte.
Intimidation – E un sentiment destul de placut atunci cînd eroii inamici fug de fiecare data cînd te vad.
Intimidation e fantastic! Te ajuta nu doar să omori cat mai multi, insa creeaza și o anumita frica de a se apropia de partea adversarului. Dezavantajele intimidarii inamicului este că ti se va pune la cale o ambuscada dacă le va fi prea frica de tine. Cea mai buna metodă de a intimida un inamic este să-ți stabilesti bine pozitia încă de la inceputul jocului. De exemplu, imediat ce creeps se intalnesc ,asteapta cativa dintre creeps inamici să moara și apoi du-te repede la eroul inamic și invinge-l. Cel mai probabil se va speria și nu va mai incerca să te hărțuiasca.
Ai gasit o modalitate de a-ți stabili ferm pozitia.
Dacă intimidarea nu functioneaza de prima oara,s-ar putea să te fi păcălit singur și inamicilor nu le va mai fi frica de tine; în schimb vor folosi faptul că esti mai slab decît ei. Intimidarea este o sabie cu două taisuri ,se poate să actioneze în ambele moduri,si nu e bine să o folosesti dacă nu ai siguranța unui turn la inceputul jocului(culoarul de jos pentru Sentinel,si culoarul de sus pentru Scourge).
Feigning Newbness – (Iluzionarea începătorilor) Acest lucru nu ar trebui folosit de începători.
Ideea este să te prefaci fata de inamic că nu esti prea bun și acest lucru ii va face să creada că vei fi ușor de ucis.
Acest lucru include printre altele și : să te lasi lovit în mod intentionat de către valuri de creeps și să aplici gresit Blink și să te lasi atacat foarte tare de către inamic.
Primul exemplu pe care il voi folosi pentru această categorie este Luna the Moon Rider, probabil cel mai bun erou cu care se poate pacali începătorii. în acest caz nu face nimic pînă cînd nu ajungi nivel 6, doar continuă să ataci creeps, nu aborda încă un stil ofensiv.Apoi cînd il gasesti singur, foloseste eclipse.Un exemplu oarecare, dar e unul bun. Acelasi lucru poate fi facut cu Magina the Anti-Mage.
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum